Vissza a főoldalra  
 
 
 
   Keresés  
KüldetésünkGalériaSzavazás
Híreink
 
 
Sárga körborzalmak: itt a baleseti statisztika
Damjanich téri kereszteződés: győzött a spórolás
2019.02.02.
Semmit sem javult, sőt romlott a baleseti statisztika a váci sárga, vagy könnyítettnek nevezett körborzalmas kereszteződésekben. Emlékezetes, hogy a fördősi önkormányzat négy váci csomópontba festette fel ezeket, melyek közül egyet, a Deákvári főtérnél lévőt kismértékben átalakítottak.

(Fotó: Váconline.hu)

A Váci Rendőrkapitányság adatai szerint tavaly összesen hat baleset következett be ezen kereszteződésekben, ezekből három személyi sérüléssel járt. (Ennél több anyagi káros baleset volt, a jelzett számok csak a rendőrségi beavatkozást igénylőkre vonatkoznak.)

A lokálpatrióták kikérték a 2-es út Rádi úti kereszteződésének a statisztikáit is. Ezekből kiderül, hogy az ottani gyalogátkelőhelyen hat anyagi káros és három könnyű sérüléssel járó közlekedési baleset történt tavaly. Továbbá, a Rádi út - Csányi L. krt. kereszteződésében hat anyagi káros és egy súlyos sérüléssel járó ütközés volt. Vagyis, ezen a rövid szakaszon csak az elmúlt évben tucatnyi baleset volt!

Nem lesz valódi megoldás

Mint ismeretes, a kormánypárti önkormányzat már évek óta nyűglődik a csomópont biztonságosabbá tételével, melyre a közlekedési koncepció körforgalmat írt elő. (Természetesen normál körforgalmat, nem ilyen sárgára mázolt izét.) Egy évtizede ehhez igazodva épült át a Damjanich tér és került kivitelezésre a kerékpárút kikötése. Mára azonban egyértelművé vált, hogy a gyalogátkelőhöz elhelyezett villanyrendőr mellett döntöttek a városházán, mely közel harmincmillióba fog kerülni.

A lokálpatrióták által megkérdezett közlekedésmérnök szerint úgy tűnik, az anyagiakat veszik csak figyelembe a döntéshozók, hiszen ez a megoldás némi javulást fog ugyan hozni a gyalogátkelő használat biztonsága érdekében, de a teljes csomópont és a gyalogosok biztonságos átkelését körforgalom tudta volna garantálni. Hiszen, mintegy fizikai akadályként ez minden autóst lelassított volna, és mindeközben kezelte volna a Rádi úti és Tragor utcai torlódásokat is. Továbbá több mint húsz új parkolóhelyet is eredményezett volna a Kötő utcaik nagy örömére. A közlekedésmérnök véleményével összhangban vannak a tervezőmérnök, Bóbis Ferenc városházán elhangzott szavai is: „A körforgalom kialakítása drágább, mint a lámpás kereszteződésé, viszont a forgalomra tekintettel ez volna a legjobb megoldás.” Erre a biztonságos körforgalomra Ferjancsics László képviselő javaslatára 2015-ben két vázlatterv is készült, mely költségbecslése szerint akkor kilencvenkét millióból valósulhatott volna meg.

Attilára van lóvé…

De, a fideszes képviselők nem emellett döntöttek, hiába szerepelt korábban a párt programjában is a körforgalom megépítése. A lokálpatrióták szerint arra van pénz, amire szándék is van. Ha például nem 74 milliós Attila szoborért lobbiztak volna a kormánynál, hanem ezen értelmes fejlesztésért, akkor a lámpás átalakításra szánt összeggel kiegészítve egy minden igényt kielégítő, biztonságos körforgalom pénzügyi alapjainak döntő része rendelkezésre állna.



Vissza az előző oldalra
 
   
 
Figyelmébe ajánljuk
Repült Vác alpolgármestere – közel millióért, luxusban
Miután megszavazta az önköltséges utazást közpénzen, busines classon utazott Japánba Mokánszky Zoltán
Tovább...
Mely képviselők randalíroztak???
Nyílt levél a kormánypártiak részére
Tovább...
Kamu volt a váci híd ígérete
Még nőhet is a Gödöllői út terhelése
Tovább...
 
             
Kapcsolat | Felhasználási feltételek
A Vácért Lokálpatrióta Egyesület hivatalos honlapja. Minden jog fenntartva. Copyright © 2011