Semmit sem javult, sőt romlott a baleseti statisztika a váci sárga, vagy könnyítettnek nevezett körborzalmas kereszteződésekben. Emlékezetes, hogy a fördősi önkormányzat négy váci csomópontba festette fel ezeket, melyek közül egyet, a Deákvári főtérnél lévőt kismértékben átalakítottak.
(Fotó: Váconline.hu)
A Váci Rendőrkapitányság adatai szerint tavaly összesen hat baleset következett be ezen kereszteződésekben, ezekből három személyi sérüléssel járt. (Ennél több anyagi káros baleset volt, a jelzett számok csak a rendőrségi beavatkozást igénylőkre vonatkoznak.)
A lokálpatrióták kikérték a 2-es út Rádi úti kereszteződésének a statisztikáit is. Ezekből kiderül, hogy az ottani gyalogátkelőhelyen hat anyagi káros és három könnyű sérüléssel járó közlekedési baleset történt tavaly. Továbbá, a Rádi út - Csányi L. krt. kereszteződésében hat anyagi káros és egy súlyos sérüléssel járó ütközés volt. Vagyis, ezen a rövid szakaszon csak az elmúlt évben tucatnyi baleset volt!
Nem lesz valódi megoldás
Mint ismeretes, a kormánypárti önkormányzat már évek óta nyűglődik a csomópont biztonságosabbá tételével, melyre a közlekedési koncepció körforgalmat írt elő. (Természetesen normál körforgalmat, nem ilyen sárgára mázolt izét.) Egy évtizede ehhez igazodva épült át a Damjanich tér és került kivitelezésre a kerékpárút kikötése. Mára azonban egyértelművé vált, hogy a gyalogátkelőhöz elhelyezett villanyrendőr mellett döntöttek a városházán, mely közel harmincmillióba fog kerülni.
A lokálpatrióták által megkérdezett közlekedésmérnök szerint úgy tűnik, az anyagiakat veszik csak figyelembe a döntéshozók, hiszen ez a megoldás némi javulást fog ugyan hozni a gyalogátkelő használat biztonsága érdekében, de a teljes csomópont és a gyalogosok biztonságos átkelését körforgalom tudta volna garantálni. Hiszen, mintegy fizikai akadályként ez minden autóst lelassított volna, és mindeközben kezelte volna a Rádi úti és Tragor utcai torlódásokat is. Továbbá több mint húsz új parkolóhelyet is eredményezett volna a Kötő utcaik nagy örömére. A közlekedésmérnök véleményével összhangban vannak a tervezőmérnök, Bóbis Ferenc városházán elhangzott szavai is: „A körforgalom kialakítása drágább, mint a lámpás kereszteződésé, viszont a forgalomra tekintettel ez volna a legjobb megoldás.” Erre a biztonságos körforgalomra Ferjancsics László képviselő javaslatára 2015-ben két vázlatterv is készült, mely költségbecslése szerint akkor kilencvenkét millióból valósulhatott volna meg.
Attilára van lóvé…
De, a fideszes képviselők nem emellett döntöttek, hiába szerepelt korábban a párt programjában is a körforgalom megépítése. A lokálpatrióták szerint arra van pénz, amire szándék is van. Ha például nem 74 milliós Attila szoborért lobbiztak volna a kormánynál, hanem ezen értelmes fejlesztésért, akkor a lámpás átalakításra szánt összeggel kiegészítve egy minden igényt kielégítő, biztonságos körforgalom pénzügyi alapjainak döntő része rendelkezésre állna. Vissza az előző oldalra |